V.O.F.

Bent u op zoek naar een administratiekantoor met specifieke kennis over zelfstandigen de Vennootschap Onder Firma, de zogenaamde VOF ? Randstad Fiscaal kan u dan van dienst zijn.

Wij werken graag samen met onze klanten. Zowel proactief (er wijzigt iets of iets kan anders dan informeren wij u daarover), of op uw verzoek. In alle gevallen staat de samenwerking met onze relaties bij ons voorop. In de manier van aanleveren van de administratie stukken bent u vrij. U kiest de voor u gemakkelijkste manier en wij passen ons aan.

Uiteraard bent u geheel vrij om te beslissen welke zaken in het vaste maandtarief worden opgenomen. In de meeste gevallen omvat ons vaste maandtarief de volgende zaken:

  • Het inboeken van de administratie

  • Het samenstellen en bespreken van de jaarrekening (Deze kan per vennoot verschillend zijn)
  • Het periodiek opstellen en indienen van de aangifte omzetbelasting, inclusief een eventuele suppletie

  • Het opstellen en indienen van de aangifte inkomstenbelasting, inclusief die van uw (fiscale)partner

  • Een eventuele controle van de Belastingdienst gebeurt op ons kantoor. Zodat u hier op uw locatie geen omkijken naar heeft

  • Eventuele bezwaarschriften zijn inbegrepen

  • (telefonisch) Advies

  • Periodoek ontvangt u onze nieuwsbrief

  • Jaarlijks ontvangt u een informatieboekje met alle gegevens inzake belastingehn, subsidies en overige zalen welke zakelijk en privĂ© voor u van belang kunnen zijn

Naast bovenstaande zaken kunnen wij u ook van dienst zijn met bijvoorbeeld:

  • Periodeoverzichten verstrekken voor uw managementinformatie (hoe gaat het met uw uw onderneming en welke stappen moeten er in de toekomst genomen worden)
  • Salarisadministratie verzorgen (als u personeel in dienst krijgt)
  • Visie op de toekomst (begrotingen, prognoses opstellen, mogelijk een andere berdijfsvorm)
  • Wel of geen auto van de zaak

Maar ook belangrijk.

Wij kunnen een sluitend VOF contract voor u opstellen

Wij kunnen leen overeenkomsten tussen vennoten en de VOF voor u opstellen

Wij kunnen u bijstaan met vraagstukken over de winstverdeling.

  • Bijvoorbeeld vennoot 1 wil een grotere auto, terwijl vennoot 2 liever een goed pensioen heeft.

  • Moeten we al overgaan naar een B.V. En zo ja, wat zijn de voor- en nadelen
  • Wij stoppen met de V.O.F. En hoe nu verder

Altijd kunnen wij u extra advies verstrekken. Dat kan op uw verzoek zijn, maar ook op ons eigen initiatief als wij daar reden toe zien. Indien u behoefte heeft aan advies dan kunnen wij u hierbij ondersteunen. Dit kan een fiscaal, financieel of algemeen advies zijn. Maar ook op het gebied van milieu/ en energiesubsudie of inversteringsaftrek. Ook in de advisering omtrent het kiezen van de juiste bedrijfsvorm zijn wij voor u een goede sparringspartner.

Onze kennis en ervaring garandeert dat u een gedegen enbetrouwbaar antwoord krijgt.

Veel van bovenstaande zaken zijn allemaal opgenomen in het vaste maandtarief