Ik ben al 35 jaar werkzaam in de financiële sector. Tot vier jaar geleden werkte ik zeventig tot tachtig uur per week en toch was mijn werk nooit af. Dat beviel me niet. Ik heb mijn toenmalige kantoor deels verkocht en ben met Randstad Fiscaal begonnen. Nu werk ik op mijn manier: met minder klanten, zodat ik de tijd voor ze kan nemen. Vroeger liep ik vaak achter de feiten aan en was ik al blij als iets de deur uit was. Nu werk ik pro-actief en lever ik het pas af als het echt goed is. Dankzij deze nieuwe manier van werken krijgen mijn klanten ook binnen een dag antwoord op hun vraag. Ze mogen me ook ’s avonds en in het weekend bellen. Ik weet hoe het is als je op zaterdag ineens die blauwe envelop op je deurmat vindt. Ik snap best dat de klant dan gelijk wil weten hoe het zit.
Barry over Bram: Mijn vader is goed in de omgang met klanten. Hij heeft geen gladde praatjes, mensen vertrouwen hem. Terecht. Hij heeft een enorme ervaring en vakkennis. Tot een paar jaar geleden heeft hij nog opleidingen en cursussen gevolgd om zijn kennis te verbreden en te verdiepen. Dat hij goed met mensen overweg kan is meteen ook zijn zwakke plek: hij zou soms wat harder moeten zijn.