Bent u op zoek naar een administratiekantoor met specifieke kennis over Besloten Vennootschappen (B.V.’s) en wilt u ook geen torenhoge kosten ? Randstad Fiscaal kan u dan van dienst zijn.
Wij werken graag samen met onze klanten. Zowel proactief (er wijzigt iets of iets kan anders dan informeren wij u daarover), of op uw verzoek. In alle gevallen staat de samenwerking met onze relaties bij ons voorop. In de manier van aanleveren van de administratie stukken bent u vrij. U kiest de voor u gemakkelijkste manier en wij passen ons aan.
Uiteraard bent u geheel vrij om te beslissen welke zaken in het vaste maandtarief worden opgenomen. In de meeste gevallen omvat ons vaste maandtarief de volgende zaken:
- Het inboeken van de administratie
- Het samenstellen en bespreken van de jaarrekening
- Het opstellen en indienen van de aangifte Vennootschapsbelasting
- Het opstellen van de publicatiestukken ten bate van de Kamer van Koophandel
- Het opstellen van de notulen van de Algemene Vergadering
- Het periodiek opstellen en indienen van de aangifte omzetbelasting, inclusief een eventuele suppletie
- Het opstellen en indienen van de aangifte inkomstenbelasting van de aandeelhouder(s), inclusief die van de (fiscale)partner(s)
- Een eventuele controle van de Belastingdienst gebeurt op ons kantoor. Zodat u hier op uw locatie geen omkijken naar heeft
- Eventuele bezwaarschriften zijn inbegrepen
- (telefonisch) Advies
- Periodiek ontvangt u onze nieuwsbrief
- Jaarlijks ontvangt u een informatieboekje met alle gegevens inzake belastingen, subsidies en overige zaken welke zakelijk en privé voor u van belang kunnen zijn
Naast bovenstaande zaken kunnen wij u ook van dienst zijn met bijvoorbeeld:
- Opstellen van leen overeenkomst tussen de aandeelhouders en de BV en tussen de holding/beheermaatschappij en de werkmaatschappijen.
- De hypotheek van uw eigen woning vanuit de B.V. opnemen.
- Een lening sluiten bij de eigen B.V.
- Periodeoverzichten verstrekken voor uw managementinformatie (hoe gaat het met uw uw onderneming en welke stappen moeten er in de toekomst genomen worden)
- Salarisadministratie verzorgen (als u personeel in dienst krijgt)
- Visie op de toekomst (begrotingen, prognoses opstellen, mogelijk een andere berdijfsvorm)
- Wel of geen auto van de zaak
Voor een actieve ondernemer zijn vele vragen relevant. Gedegen advies geven is alleen weggelegd voor vakmensen. Professionals die het naadje van de kous weten, met de ondernemer meedenken en samen met hem/haar de juiste koers uitzetten. Deze mensen vindt u bij Randstad Fiscaal. Bijkomend voordeel is dat wij regionaal werken en daardoor het werkgebied van de ondernemer kennen.
Welke vragen kan een (BV) ondernemer zoal hebben
- Wat is mijn optimaal fiscaal salaris?
- Is er gedacht aan een pensioen in eigen beheer en een wettelijk correcte pensioenovereenkomst volgens de wet VPL?
- Is het verstandig mijn (schoolgaande) kinderen in dienst te nemen.
- Is er rekening gehouden met een back-service-verplichting?
- Is het verstandig mijn auto op de zaak zetten?
- En zo ja, wat is dan mijn eventuele eigen bijdrage?
- Kan dat niet gecompenseerd worden met een hoger salaris of dividend?
- Ik heb een schuld aan mijn BV in de jaarrekening 2013 staan, kan je die verlagen met een dividenduitkering?
- Wanneer en hoe betaal ik de dividendbelasting?
- Kan ik de hypotheek van mijn eigen woning niet via de bank, maar via mijn BV laten lopen?
- Etc. etc. etc.
Wij kunnen deze lijst nog veel langer maken. Maar voor elke actieve DGA zijn vrijwel alle vragen relevant en kunnen wij u van de juiste van de juiste repliek dienen.
Wilt u direct een persoonlijke offerte of heeft u vragen, neem dan telefonisch contact met ons op.